ROZWIJANIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH W KLASACH II - INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Wraz z końcem I semestru w naszej szkole zakończył się cykl zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne „SPOKÓJ I UWAŻNOŚĆ ŻABKI czyli mindfulness
w klasie”. Była to innowacja pedagogiczna prowadzona przez panią pedagog w klasach II.
W trakcie cotygodniowych spotkań uczniowie przygotowywali się do lepszego radzenia sobie z tym, co przynosi codzienność. Proponowane ćwiczenia doskonaliły koncentrację i uważność dzieci oraz kontrolę emocjonalną. Wdrożenie do codziennej rutyny i kontynowanie poznanych przez uczniów ćwiczeń w domu, gwarantuje trwałe efekty w postaci:
- wzrostu koncentracji (lepsza wydajność uczenia się) i polepszenia pamięci,
- wzrostu zdolności radzenia sobie z emocjami, frustracjami, bólem
i napięciem, - długoterminowego i zauważalnego spadku dolegliwości, takich jak zmęczenie, choroby, niepokój i bezsenność,
- zauważalnego wzrostu zdolności relaksowania umysłu i ciała,
- podniesienia poziomu energii, równowagi i przyjemności z życia,
- większej odpowiedzialności za siebie, innych i środowisko,
- polepszenia relacji interpersonalnych.
Zajęcia spotkały się z pozytywną reakcją uczniów. Dzieci sumiennie wykonywały proponowane ćwiczenia. Do każdego kolejnego spotkania podchodziły z wyczekiwaniem i entuzjazmem. Rodzice uczniów otrzymali informacje o możliwości kontynowania ćwiczeń koncentracji
i uważności w domu.